יום שלישי, 16 באפריל 2013

אני בשוודיה! I'm in Sweden!

אחרי כמה שעות של טיסה מעל יבשת קפואה, לילה בשדה התעופה בריגה וטיסה מעל לים הבלטי- השתחררתי, אולי לא בדיוק, אולי לא לגמרי, אבל כבר כמעט שבועיים שאני בשוודיה ומתחילה אולי להרגיש שהשתחררתי מצה"ל. חיפשתי דרך לשתף אתכם, אנשים שהשארתי בישראל, במה שעובר עליי ככה שגם חסרי הפייסבוק, גם חובבי הפורום וגם שורצי פייסבוק יוכלו להתעדכן במידה וירצו. אני חוששת שזה דחק אותי לפינה אליה לא תכננתי להגיע- בלוג. 


After few hours of flight over a frozen continent, a night at Riga, and a second flight over the Baltic sea, I'm truly finished with my army service. I decided to open this Blog so the people I know can follow my new routine- Ringing & birding in Europe.


נפתח כמו שצריך- השוודים ושוודיה:
ללכלך על השוודים כנראה לא יצא לי פה הרבה מאחר שכבר המציאו את הגוגל-תרגום. אבל נסתפק בלתאר אותם כאנשים שמתחילים וגם מסיימים שיחה בהיי או היי היי (Hey), גם הקשוחים ביותר מביניהם שותים חלב בכל ארוחה בערך, הם קוראים לטוייץ' קריס (Kryss), כשהם מסכימים אחד עם השני הם לא אומרים "כן אני מסכים" אלא שואבים אוויר בצליל שאנחנו משתמשים בו רק כשאנחנו נבהלים (נסו לתאר לכם דיון רב משתתפים על חילוף נוצות; מלא שאיפות אוויר מבהילות) וכשאומרים לילד "איך עושה פרה?" הוא עונה "כוסא-מו" (פרה-מו). בסך הכל- אנשים טובים.
ושוודיה..  קפואה! אני פה באביב הקר ביותר שתועד מאז מתישהו בשנות השישים כנראה, הציפורים הבינו את הרעיון ורבות מהן הגיעו באיחור של שבועיים שלושה (כלומר במקום בתחילת אמצע מרץ, רק עכשיו) ועדיין יש אגמים קפואים בכל מקום, קרח על הים ורוחות איומות.


I'd like to open with description of the Swedes & Sweden:
Since most Swedes can read English- I'd better tell you the Swedes are extremely nice people. They are all very smart although they are most likely all blond and tend to drink milk very often when having meal (even the tough ones do so!). They also take their shoes off every time they get into a room/house.
Sweden is cold. Very cold. It is supposed to be much warmer and full of birds but this year they all seem to come 2-3 weeks later than the usual since Sweden is experiencing one of the coldest springs since the sixties. You can find iced lakes all over and frozen grass.  





את היממה הראשונה ביליתי בחברת Aron Edman ו- Frida Nilla Jhonsson (מתנדבים ותיקים מאילת) ב-Lund שנמצאת בסמוך לקופנהגן. 
הדבר הראשון היה הלם מכך שעל עמודי החשמל יש שחפים אפרוריים במקום בזים ושהציפורים הנפוצות בפארקים הן עקעקים ולא קאקים, יוני ענק במקום בית וקיכלים אפורים במקום/בנוסף לשחרורים.


 שחף אפרורי, Common Gull, Larus canus
קיכלי אפור,Fieldfare, Turdus pilaris

אחר הצהרים זכיתי גם לצאת איתם לקריס (טוויץ') ב-Skrilla שם חיפשנו כוס ניצי. לאחר כחצי שעה של חיפושים נמצאה האבדה- כוס ניצי שירד לאזור יחד עם עוד כ-10 פרטים שנצפו שם החורף (כמות גבוהה מהרגיל- כנראה עקב מחסור במכרסמים לאכילה בצפון הרחוק והקפוא) והוא כנראה הפרט האחרון שחיכה יפה לבואי. במשך כחצי שעה צפינו בו בעודנו צופים בדיות אדומות חולפות, ירגזים שחורים, גבתונים צהובים, חנקן גדול (צפוני) ומאזינים לשירת מלכילון לבן גבה וקריאות נקר שחור.


כוס ניצי, Hawk Owl, Surina ulula, Hökuggla
מרחוק + עם השווצה מרשימה בזווית אחורית משהו
From far away and from the "hind" part

לבסוף נתן להתקרב אבל לפני שחלילה תצא תמונה מפוקסת, ישר התרחק...
At the end it let us get closer but flew away before I could get a proper picture

בקור המקפיא של הערב, בדרך חזרה לאוטובוס, ארון מצא נחש! לא האמנו למראה עינינו:
On our way back to the bus, when cold winds became way too cold, Aron found a snake! We couldn't believe our own eyes so here is a picture to confirm it:

נחש שוודי ירוק, Swedish green snake, Swedix plasticus

תגובה 1: